Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Ανακοίνωση του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Ν. Ημαθίας για συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων

Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων (Ο.Ε.Σ.Γ.Κ.) Ν. Ημαθίας σε συνεδρίασή του με αντικείμενο τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων ομόφωνα κατέληξε στα εξής: 
1. Είμαστε αντίθετοι στην αντιμετώπιση της εκπαίδευσης με χρηματοοικονομικά κριτήρια. Πεποίθησή μας είναι ότι η παιδεία πρέπει να αποτελέσει το μοχλό ανάπτυξης που θα βγάλει τη χώρα μας από τις συμπληγάδες του Μνημονίου και της οικονομικής κρίσης.
2. Πιστεύουμε ότι η διαδικασία των συγχωνεύσεων καταργεί και δεν βελτιώνει ούτε εκσυγχρονίζει την εκπαίδευση, έτσι όπως θέλει να μας πείσει το Υπουργείο Παιδείας.
3. Αρνούμαστε ότι το κλείσιμο 1056 σχολικών μονάδων γίνεται προς όφελος των μαθητών. 
4. Οι επιπλέον μετακινήσεις των μαθητών που προκύπτουν δημιουργούν επιπρόσθετη επιβάρυνση στο ήδη βεβαρημένο ημερήσιο πρόγραμμα των μαθητών. Η μέχρι τώρα αρνητική εμπειρία με τα προβλήματα στις μετακινήσεις των Αθλητικών Σχολείων και αρκετών σχολείων πανελλαδικά μας δημιουργεί ανησυχία για το εάν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη, ασφαλής και δωρεάν μετακίνηση όλου του μαθητικού πληθυσμού για το νέο σχολικό έτος.
5. Ζητάμε τη συνολική ανάκληση του βεβιασμένου σχεδίου των συγχωνεύσεων – καταργήσεων και καλούμε το Υπουργείο Παιδείας μέσα από μια διαδικασία ουσιαστικού κι όχι προσχηματικού διάλογου να προχωρήσει στην επεξεργασία ενός συνολικού σχεδίου που θα απαντά στις προκλήσεις και στις απαιτήσεις των καιρών. 
Το Δ.Σ.

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Ο Μορφωτικός Σύλλογος Κορυφής “ Ο Αριστοτέλης” φιλοξενεί την ζωγράφο Αργυρούλα Παρασχοπούλου με έργα της (πίνακες ζωγραφικής-κατασκευές-χρηστικά αντικείμενα...).

Η διάρκεια της έκθεσης είναι από το Σάββατο 2/4 έως και το Σάββατο 23/4.


Ώρες λειτουργίας της έκθεσης:

Απόγευμα 4 - 8

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

                                        Αλεξάνδρεια 31 Μαρτίου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΥΘΥΜΗ ΒΑΡΛΑΜΗ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Την Τετάρτη 6 Απριλίου στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου «Ο Αμάραντος»
Συνάντηση Βαρλάμη με τον Πάπα στο Βατικανό
Το τελευταίο βιβλίο του Ευθύμη Βαρλάμη «Ξανάγινε Έλληνας» θα παρουσιαστεί στην Αλεξάνδρεια, την Τετάρτη 6 Απριλίου και ώρα 19.00 στην αίθουσα του Πολιτιστικού συλλόγου «Ο ΑΜΑΡΑΝΤΟΣ» (Πλατεία ΟΣΕ).
Παράλληλα με την παρουσίαση, θα λειτουργήσει μέχρι την Κυριακή 10 Απριλίου, έκθεση με μεταξοτυπίες από την περίφημη συλλογή του συμπατριώτη μας καλλιτέχνη «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ».
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του δήμου Αλεξάνδρειας και την επιμέλεια της οργάνωσης έχει το Κέντρο Τέχνης Βεργίνας.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εκδήλωση της παρουσίασης του βιβλίου και την έκθεση, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στον κ. Ιωάννη Γιάνναρη (τηλ. 6978-009080).
Σημειώνεται ότι την πρωτοβουλία για την οργάνωση της εκδήλωσης είχε ο Λαογραφικός και Εκπολιτιστικός Σύλλογος των εκ Σερβίων Κοζάνης καταγομένων κατοίκων Αλεξάνδρειας και περιχώρων.
Ο Ευθύμης Βαρλάμης κατάγεται από τη Βέροια, σπούδασε αρχιτεκτονική στη Βιέννη όπου και δίδαξε μέχρι το 1981. Στη συνέχεια ίδρυσε το I.DE.A. Design Center το οποίο σήμερα εξελίχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα και ενδιαφέροντα μουσεία της Αυστρίας το «DAS KUNSTMUSEUM». Πολύμορφος καλλιτέχνης (ζωγράφος, γλύπτης, designer, συγγραφέας), ο Βαρλάμης είναι γνωστός στην Ελλάδα με τη μεγαλειώδη εικαστική συλλογή του για τον Μεγαλέξανδρο η οποία ταξιδεύει σε παγκόσμια περιοδεία ανά τον κόσμο.
Από τα τελευταία σημαντικά νέα του είναι:
• Η ιδιωτική συνάντηση με τον Πάπα Βενέδικτο ΙΣΤ’ στο Βατικανό όπου τον ενημέρωσε για τη νέα μεγάλη έκθεση που ετοιμάζει με θέμα τον Χριστό. Η έκθεση αυτή ανοίγει στο τέλος του μήνα στο Μουσείο του στην Αυστρία και τον Φεβρουάριο του 2012 θα παρουσιασθεί στο Βυζαντινό Μουσείο της Θεσσαλονίκης.
• Η απονομή από τον Πρόεδρο της Αυστριακής Δημοκρατίας της ανώτατης διάκρισης, του μεγαλόσταυρου για τις Τέχνες και τα Γράμματα.
• Η ανακήρυξή του ως επίτιμο μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Μόσχας, στο πλαίσιο της μεγάλης έκθεσής του με τον τίτλο «ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ» η οποία παρουσιάσθηκε με μεγάλη επιτυχία στη Ρώσικη πρωτεύουσα.
Έργα του Βαρλάμη βρίσκονται σε μεγάλα Μουσεία και πινακοθήκες σε όλο τον κόσμο ενώ για το πολύμορφο έργο του έχουν γράψει και το μελετούν ιστορικοί τέχνης και διευθυντές μεγάλων μουσείων.
Οι αναφορές του Βαρλάμη στον τόπο καταγωγής του, με τις ομιλίες του αλλά και με τα έργα του, είναι πολλές και πάντα δείχνουν το ενδιαφέρον και την αγάπη για τον τόπο μας.
 -------------------------------------------------
 Η φωτογραφία από την πρόσφατη βράβευση του Βαρλάμη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Αυστρίας (εδώ με τον έλληνα πρέσβη στην Αυστρία κ. Παναγιώτη Ζωγράφο).

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
Αλεξάνδρεια 31 Μαρτίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο Δήμος Αλεξάνδρειας, το Επιμελητήριο Ημαθίας και η Ένωση Νέων Αγροτών Ημαθίας προσκαλούν τους Νέους Αγρότες του Δήμου Αλεξάνδρειας σε εκδήλωση με θέμα «Agropolis», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Απριλίου 2011 και ώρα 20:00 στο Δημαρχείο Αλεξάνδρειας (Ισόγειο, Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου).

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ

   Την Πέμπτη 7 Απριλίου 2011  θα πραγματοποιηθεί εθελοντική αιμοδοσία από τον Σύλλογο Αιμοδοσίας «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» Τρικάλων Ημαθίας, στα Γραφεία του Συλλόγου (στο Κοινοτικό Κατάστημα). 
Η αιμοληψία θα διαρκέσει από τις 9 π.μ. - 1.00 μ.μ. και θα υποστηρίζεται από εξειδικευμένο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Γενικού Κρατικού Νοσοκομείου Βεροίας.
   Καλούμε όλους τους ενεργούς εθελοντές αιμοδότες αλλά και τους νέους, να μας στηρίξουν για άλλη μια φορά, για να ανταποκρινόμαστε άμεσα στο κάλεσμα κάθε πάσχοντα συνανθρώπου μας .
   Η εθελοντική αιμοδοσία είναι η κορωνίδα του εθελοντισμού, της ανθρωπιάς, της προσφοράς και του αλτρουισμού. Σημαίνει προσφορά ζωής.
   Ας διαθέσουμε ΟΛΟΙ λίγο από τον πολύτιμο χρόνο μας και ας σπεύσουμε και σ' αυτό το κάλεσμα του Συλλόγου, προκειμένου να προσφέρουμε ΕΛΠΙΔΑ και ΖΩΗ στο συνάνθρωπο μας.
   Ο Σύλλογός μας, στον ένα χρόνο λειτουργίας του, έχει προσφέρει 49 φιάλες αίμα για τις ανάγκες 21 συμπολιτών μας.    

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου

Χρήσιμες συμβουλές :
* Μην καταναλώσετε αλκοόλ το προηγούμενο βράδυ και να είστε ξεκούραστοι
* Πάρετε πρωϊνό με ρόφημα τουλάχιστον 1-2 ώρες πριν την αιμοληψία
* Επικοινωνείστε μαζί μας για οποιοδήποτε προβληματισμό σας.
Τηλ. Επικοινωνίας : 6974313934

Ένα Σχολείο για όλα τα Παιδιά (παιδιά μειονοτήτων, ανάπηρα, αλλόθρησκα, κορίτσια /αγόρια, παιδιά αλλοδαπών, κ.ά.)

Γράφει ο Βασίλης Κουϊδης

Το αυτονόητο ανθρώπινο δικαίωμα σε μια δημοκρατική, πλουραλιστική κοινωνία για ισάξια και ισότιμη συμμετοχή στο εκπαιδευτικό, κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι εκφράζεται μέσα από το αίτημα για Ένα Σχολείο που να περιλαμβάνει όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από τις φυσικές, πνευματικές, κοινωνικές, συναισθηματικές, γλωσσικές ή άλλες καταστάσεις.

Το αίτημα αυτό δεν είναι καινούριο. Διατυπώθηκε από τον μεγάλο παιδαγωγό Κομένιο ο οποίος στη «Μεγάλη Διδακτική» διακήρυξε «ότι μπορούμε και πρέπει να διδάσκουμε τα πάντα σε όλους τους ανθρώπους». Το όραμα του Κομένιου για λόγους οικονομικούς (απαιτούνται αυξημένα κονδύλια και συνεχή οικονομική στήριξη), πολιτικούς (παραίτηση από ιδεολογικά σύμβολα που εξασφαλίζουν την ηγεμονία της άρχουσας τάξης) και κοινωνικούς (διατάραξη του αναπαραγωγικού ρόλου του σχολείου και των υφιστάμενων δομών εξουσίας), παραμένει ανεκπλήρωτο.

Επανέρχεται στις μέρες μας ως ανάγκη πια, κάτω από την πίεση των κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων, των κρίσεων, των αλλαγών και των πορισμάτων των ειδικών των Επιστημών της Αγωγής. Ένα σχολείο «ανοικτό» σε όλους, μία Παιδαγωγική που σέβεται την ιδιαιτερότητα, την αυθεντικότητα, τη μοναδικότητα κάθε μαθητή/τριας και που σύμφωνα με τον Giroux στοχεύει στον κοινωνικό, πολιτικό και εκπαιδευτικό μετασχηματισμό κρίνονται απαραίτητα για την καλύτερη και πληρέστερη ανάπτυξη όλων των παιδιών και για την επίτευξη μιας δικαιότερης και δημοκρατικότερης κοινωνίας.

Ένα Σχολείο για Όλα τα παιδιά δεν σημαίνει απλώς τη χωροταξική συνύπαρξη ατόμων με διαφορετικό φύλο, καταγωγή, γλώσσα, θρησκεία, αντίληψη του κόσμου, σωματικές ικανότητες, «μορφωτικό» κεφάλαιο αλλά την χωρίς αποκλεισμούς πρόσβαση και συμμετοχή τους στα δημόσια και κοινωνικά αγαθά της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ζωής. Σημαίνει επίσης ένα σχολείο ευέλικτο και εύκαμπτο απέναντι στις διαφορετικές ικανότητες και προϋποθέσεις μάθησης των παιδιών, που προάγει και στηρίζει ατομικά κάθε μαθητή/τρια και δεν προσπαθεί να μειώσει και να ομοιοποιήσει τη μειονότητα.

Για την επιτυχία του εγχειρήματος αυτού δεν αρκεί μόνο η θεσμοθέτησή του αλλά κρίνεται απαραίτητη και η ύπαρξη βασικών προϋποθέσεων όπως οι παρακάτω:

   • Πολιτική βούληση για ριζικές μεταρρυθμίσεις στις κοινωνικές δομές, στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της οργάνωσης του σχολείου κρίνεται ως η βασική προϋπόθεση. Η παρέμβαση των κρατικών μηχανισμών θα είναι αποτελεσματική μόνο αν γίνει στο σύστημα ως «όλον». Συμπληρωματικά ενισχυτικά μέτρα, αυξημένη οικονομική ενίσχυση, σύγκρουση με την καθεστηκυία τάξη που αντιδρά στις αλλαγές, κρίνονται απαραίτητα.

   • Σχεδιασμός νέων αναλυτικών προγραμμάτων που θα λαμβάνουν υπόψη τέσσερις βασικές παραμέτρους:
1. Την κοινωνία και τις απαιτήσεις της.
2. Τα πολιτισμικά αγαθά.
3. Τα νέα επιστημονικά δεδομένα
4. Το άτομο και τις ανάγκες του.

   • Αλλαγές στις μορφές διδασκαλίας. Προσανατολισμός της διδασκαλίας στη «ζώνη επικείμενης ανάπτυξης»του κάθε παιδιού μέσα στο πλαίσιο συνεργατικών δραστηριοτήτων. Καταλληλότερες μορφές κρίνονται η ομαδοσυνεργατική, το project, η παιδοκεντρική, η κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία. Σημασία έχει ακόμη ο εβδομαδιαίος προγραμματισμός και η ελεύθερη εργασία.
   • Αναδόμηση σχολικών κτιρίων-διαμόρφωση κατάλληλων χώρων. Τα σχολεία οφείλουν να είναι προσβάσιμα σε όλους και να εξασφαλίζουν την άνετη παραμονή των παιδιών.
   • Αξιολόγηση και εκσυγχρονισμός εποπτικού υλικού. Τα κατάλληλα μέσα ενισχύουν τη μέθοδο που επιλέγουμε και βοηθούν πολλά από τα παιδιά να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
   • Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης. Η αξιολόγηση θα διαπιστώνει, θα καταγράφει την ατομική και ομαδική πορεία και θα έχει ανατροφοδοτικό χαρακτήρα.
   • Ολιγομελή τμήματα. Ο μικρός αριθμός μαθητών /τριών στην τάξη επιτρέπει τη μεγαλύτερη στήριξη και εποπτεία τους.
   • Επιστημονική κατάρτιση -επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, υιοθέτηση θετικής στάσης αυτών απέναντι στο έργο που αναλαμβάνουν, συνειδητοποίηση της πολιτικής πράξης που επιτελούν, συνεργατική διάθεση και ενεργητική συμμετοχή τους αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την υλοποίηση του «Σχολείου για Όλους».
   • Συμμετοχή και συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων, συλλογικών φορέων και κοινωνικών εταίρων. Η συνεκπαίδευση δεν είναι μεμονωμένη προσπάθεια αλλά απαιτεί την εμπλοκή ολόκληρης της κοινωνίας για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Στο παραδοσιακό σχολείο υπάρχει μια πλαστή απεικόνιση της πραγματικότητας αφού οι διαφορές, οι αντιθέσεις και οι ελλείψεις της κοινωνίας αποκρύπτονται ενώ προβάλλεται το ενιαίο, αδιάσπαστο και εκλεπτυσμένο προσωπείο της. Το «Σχολείο για Όλους» βασίζεται στη διαφορετικότητα, στην ιδιαιτερότητα, στα ατομικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες κάθε παιδιού. Το σχολείο αυτό δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά για κοινή ζωή, κοινή μάθηση και συναντίληψη της ολότητας της κοινωνίας. Συνενώνει τους κόσμους των «κανονικών» και των «άλλων», ανατρέπει(άρει) τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις, ενδυναμώνει την αποδοχή του διαφορετικού, οικοδομεί το σεβασμό στην ετερότητα, προάγει την αλληλοκατανόηση, την αλληλεγγύη και την αρμονική συμβίωση των ανθρώπων. Σύμφωνα με τον Freire «για να υπάρξει ένας αυθεντικός πολιτισμικός πλουραλισμός είναι θεμελιακή η σημασία μιας ορισμένης ενότητας στο πλαίσιο της διαφοράς, προϋποθέτοντας τον αμοιβαίο σεβασμό ανάμεσα στις ποικίλες πολιτισμικές εκφράσεις που συγκροτούν το όλο».

Οι μαθητές/ μαθήτριες στο «Σχολείο για Όλους» μέσα από την καθημερινή αλληλεπίδραση ενδυναμώνουν την ταυτότητά τους, ενισχύουν την αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση και αυτοαποτελεσματικότητά τους, οδηγούνται στην αυτοβελτίωσή τους και στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων χαρακτήρων. Μέσα από την ενεργητική συμμετοχή τους στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των σχολικών δραστηριοτήτων εφοδιάζονται με στρατηγικές λήψης αποφάσεων και ενός ευρέου φάσματος συμπεριφορών ενώ παράλληλα αξιολογούν προσπάθειες, πράξεις και συμπεριφορές τόσο δικές τους όσο και συμμαθητών τους. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουν να παρεμβαίνουν ενεργητικά, να συγκρούονται με σκοταδιστικές αντιλήψεις, να μάχονται για κοινωνικές αλλαγές, να συνδιαμορφώνουν τις κοινωνικές εξελίξεις και να προωθούν τις αρχές της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης. Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι δεν αναφερόμαστε μόνο σε ένα νέο σχολείο αλλά και σε μια νέα πραγματικότητα , σε ένα να νέο πολιτισμό.

«Κανονικό κάθε τι ανθρώπινο». Έτσι και το «Σχολείο για όλα τα παιδιά» επιβάλλεται να περιλαμβάνει κάθε ανθρώπινη ύπαρξη χωρίς να χαράζει διαχωριστικές γραμμές. Ο αποκλεισμός μεγάλου αριθμού παιδιών από το σχολείο στηρίχθηκε και στηρίζεται σε παιδαγωγικά ιδεολογήματα που καθορίζουν την έννοια της «κανονικότητας» ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο ευρύτερο περιβάλλον. Αν χρησιμοποιηθούν κριτήρια ως προς τις «δυνατότητες» των παιδιών, στην ουσία υιοθετούνται ξανά πρακτικές επιλογής και απλά επαναδιαπραγματευόμαστε την «κανονικότητα» δίνοντάς της νέο νόημα. Επαναξιολογούνται και αλλάζουν δηλαδή τα όρια χωρίς όμως να καταργούνται. Τότε δεν έχουμε ένα Σχολείο που να ανταποκρίνεται στη θεώρηση του ανθρώπου ως όλου και να αποδέχεται το βασικό υπαρξιακό δικαίωμα για συνύπαρξη αλλά πάλι ένα Σχολείο που εξαιρεί και αποκλείει κάποιους άλλους «διαφορετικούς». Χωρίς όρια, χωρίς διαχωρισμούς, πραγματικά «Ένα Σχολείο για Όλα τα Παιδιά».

Σίγουρα η δημιουργία ενός τέτοιου σχολείου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεν είναι όμως και ουτοπία. Είναι η απάντηση όλων αυτών που επιλέγουν την υπεράσπιση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ως την ύψιστη αξία του πολιτισμού μας. Είναι η απάντηση των μάχιμων εκπαιδευτικών υπέρ της θέσης «τα καλύτερα όνειρα στη ζωή μας είναι τα συλλογικά»

Ο ΚΟΥΪΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ "ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ" ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΤΔΕ) ΤΟΥ ΑΠΘ

Πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής παρέμβασης για μαθητές δημοτικού

Το πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής παρέμβασης, που στοχεύει στην πρόληψη και αντιμετώπιση σοβαρών περιπτώσεων παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών, παρουσίασε την Τετάρτη (30/3) ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Διονύσης Διαμαντόπουλος. Το πρόγραμμα αυτό είναι μια πρόταση που κατέθεσε η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ημαθίας προς το Υπουργείο κι έλαβε την έγκριση. Πρόκειται για την δημιουργία μιας ομάδας επιστημόνων η οποία θα παρεμβαίνει άμεσα, όταν της ζητηθεί από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, σε κάθε σχολείο όπου θα αναφέρεται σοβαρό πρόβλημα βίας και επιθετικότητας, προβλήματα σχολικού εκφοβισμού, καθώς και θέματα ψυχοκοινωνικών διαταραχών. Την επιστημονική ομάδα θα αποτελούν μια σχολική ψυχολόγος (η Ειρήνη Αναγνώστου), μια κοινωνική λειτουργός και η Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.
Σε πρώτη φάση, το πρόγραμμα αφορά τα σχολεία της Βέροιας (η Κοινωνική Λειτουργός παραχωρήθηκε από τον δήμο Βέροιας) και αν τη νέα περίοδο υιοθετηθεί από το Υπουργείο θα γενικευτεί τόσο στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας όσο και σε αυτά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Αφορμή γι αυτή την πρωτοβουλία στάθηκε ο μεγάλος αριθμός παιδιών με παρεκκλίνουσα συμπεριφορά που βρίσκεται στα χέρια του Εισαγγελέα Βέροιας.
pliroforiodotis.gr

Η Ένωση Αποστόλου Παύλου κατέκτησε το ερασιτεχνικό κύπελλο Ημαθίας

Η Ένωση Αποστόλου Παύλου κατέκτησε το ερασιτεχνικό κύπελλο. Στον μεγάλο τελικό, επικράτησε με 3-0 της Επισκοπής. Οι Μακροχωρίτες ήταν καλύτεροι και προηγήθηκαν νωρίς (στο 11’) με πέναλτι του Τσακαλίδη. Στο δεύτερο μέρος εκμεταλλεύτηκαν την καλύτερή τους φυσική κατάσταση και κυριάρχησαν πετυχαίνοντας άλλα δυο γκολ, με τον Ηλιάδη και τον Βούλγαρη. 
Κεραυνός Επισκοπής: (Γρηγόρης Ιωαννίδης) ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ, Ορδουλίδης Ζ., Μαραγκός, Ορδουλίδης Θ. (67΄ λ.τρ. Ταρπάνης), Μπάμπος (54΄ Χαραλαμπίδης), Ντόνας, Τσαλικίδης (61΄ Φωτίου), ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, Σιδηρόπουλος, Μπράτσης
ΕΑΠ: (Λευτέρης Κελεσίδης) Μουχτάρης, Παπαδόπουλος (46΄ λ.τρ.  Αράπης), Κολεσίδης, ΚΟΡΥΤΣΑΙΟΣ,  ΣΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ, Τσιάμης, Κελεσίδης (81΄ Δούκας), ΗΛΙΑΔΗΣ (74΄ Σαρηγιαννίδης Νικ.), Βούλγαρης, ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΙΔΗΣ Ν., ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ

Συνέστησαν ''Κοινωνικό ταμείο'' με μέρος των αντιμισθιών Δημάρχου και Αντιδημάρχων στο Δήμο Δέλτα!

Διαβάσαμε για το θέμα στην Περισκόπηση και το δημοσιεύουμε αυτούσιο από το blog: taxalia.blogspot.com
Πολλές αντιδράσεις προκάλεσε η πληροφορία που ανεβάσαμε πριν απο λίγες ημέρες για τον Δήμαρχο Δέλτα Νίκο Γιουτίκα και τα έξοδα των ετήσιων εκδρομών των μαθητών που καλύπτει λόγω κρίσης και ανεργίας που μαστίζει πολλούς δημότες του. Πολλοί αναγνώστες έδωσαν συγχαρητήρια στο Δήμο αλλά αρκετοί διαμαρτυρήθηκαν για τα χρήματα του δημοσίου που σπαταλώνται. Μάλλον δεν ήξεραν, όπως κι εμείς άλλωστε, ότι τα έξοδα των μαθητών για τις εκπαιδευτικές εκδρομές καλύπτονται απο κοινωνικό ταμείο που δημιούργησε η παράταξη Γιουτίκα από τους μισθούς του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων! Κάθε μήνα, μέρος των αποζημιώσεών τους πηγαίνει σ' αυτό το ταμείο, μια δέσμευση η οποία δόθηκε προεκλογικά στους ψηφοφόρους του νέου Δήμου Δέλτα απο την "κυβερνώσα" παράταξη. Ο ίδιος ο κ. Γιουτίκας σε σχετική ερώτηση μας απαντά:
"Το κοινωνικό έργο των δήμων, ειδικά αυτή την εποχή, θα πρέπει να είναι προτεραιότητα όλων. Αν δεν στηρίξουμε εμείς οι τοπικοί αιρετοί τους δημότες ποιος θα το κάνει; Σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης, η δημοτική αρχή οφείλει να  συμβάλει σημαντικά στην ανακούφιση κυρίως των ασθενέστερων και των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, είτε αναλαμβάνοντας η ίδια πρωτοβουλίες για ανάλογες δράσεις, είτε συντονίζοντας δράσεις άλλων φορέων. Σε κάθε περίπτωση, αφού με ρωτάτε για τη νομιμότητα της δαπάνης και την έγκρισή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο κτλ κτλ, σας λέω ότι το ποσόν αυτό, αν δεν εγκριθεί, τότε θα καλυφθεί από το κοινωνικό ταμείο που ιδρύσαμε στο Δήμο Δέλτα με χρήματα από τους μισθούς των αντιδημάρχων και του δημάρχου. Κάθε μήνα, όλοι δίνουμε ένα ποσοστό των αποζημιώσεών μας, με στόχο να στηρίξουμε ή αν θέλετε να επιστρέψουμε κάτι απ' όσα μας δίνει και μας εμπιστεύεται ο τόπος μας. Συνεπώς δεν τίθεται θέμα για νομιμότητα της έγκρισης ή όχι του συγκεκριμένου κονδυλίου"
taxalia.blogspot.com

Πέθανε χθες ο Ιάκωβος Καμπανέλλης

Το τελευταίο μάθημα ζωής από τον Ιάκωβο Καμπανέλλη
Μια συνέντευξή του που δημοσιεύτηκε στο ΒΗΜΑmen τον Ιούλιο του 2008.

Eχουν συμβεί μερικά γεγονότα στη ζωή μου όπου αυτό που ήταν δυστυχία έγινε τύχη χρυσή. Πιστεύω πάρα πολύ στην τύχη. Είναι φοβερό πράγμα, ''διαβολεμένο''. O καημός μου που δεν μπόρεσα να πάω στο πανεπιστήμιο, γιατί έπρεπε να δουλεύω από πολύ μικρός και κατάφερα να τελειώσω μονάχα μια νυχτερινή τεχνική σχολή, μου έσωσε αργότερα τη ζωή. Γιατί, όταν βρέθηκα στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως του Μαουτχάουζεν, αντί να με στείλουν σε κάποιο εξωτερικό συνεργείο, όπου οι συνθήκες ήταν φριχτές, βλέποντας ότι ήμουν τεχνικός σχεδιαστής με έβαλαν να αντιγράφω τα στοιχεία των κρατουμένων σε καρτέλες. Μήνες αργότερα, όταν εργαζόμουν στο τεχνικό τους γραφείο, ο επικεφαλής SS που μας φρουρούσε κατηγόρησε εμένα και κάποιους άλλους για συνεργασία σε κατασκοπεία. Μας πήγαινε για εκτέλεση, αλλά, καθώς επιστρέφαμε στο στρατόπεδο από ένα εργοτάξιο, μια μοτοσικλέτα που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση τον σκότωσε και έτσι γλιτώσαμε.

Xαρακτηριστικό της γενιάς μου είναι ότι μας κυοφορούσε η εποχή. Δύσκολα χρόνια, με φόβο αλλά και ελπίδες για να αγωνιστούμε και να νικήσουμε τις δυσκολίες με το πάθος και το μυαλό μας. Θέλαμε να μιλήσουμε, να έχουμε έναν «λόγο». Γι’ αυτό γράψαμε. Και αυτή είναι η αιτία που

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Δημιουργία χορωδίας παραδοσιακών τραγουδιών από τον Λαογραφικό και Πολιτιστικό Σύλλογο ''ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΡΩΜΥΛΙΑ''

Από τις πρόβες της Χορωδίας
Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του, το Διοικητικό Συμβούλιο του Λαογραφικού και Πολιτιστικού Συλλόγου ''ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΡΩΜΥΛΙΑ'' προχώρησε πριν από λίγες μέρες στη σύσταση Χορωδίας παραδοσιακών τραγουδιών.
Μέλη της Χορωδίας είναι οι κυρίες: 
Παπανικολούδη Δήμητρα - Παπαμιχαήλ Κυριακούλα - Τερζίδου Αφέντρα - Κασνακίδου Κυριακούλα - Μηνούδη Ευδοκία - Τερζίδου Διαμάντω - Τερζίδου Κυριακή - Αρβανιτίδου Ναυσικά - Γκανίδου Μαρία - Αρβανιτίδου Γεωργία - Νταγουλούδη Μαρία και η νεαρή Τερζίδου Ανδρονίκη.
Οι πρόβες γίνονται κάθε Τρίτη στις 6.00 μ.μ. στα γραφεία του Συλλόγου. 
Υπεύθυνος της χορωδίας είναι ο κ. Τσουμάνης Ιωάννης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ       Αλεξάνδρεια 28 Μαρτίου 2011

Συνεδρίασε εκτάκτως την Κυριακή 27 Μαρτίου, μετά από πρόσκληση του δημάρχου κ. Φώτη Δημητριάδη, το διαπαραταξιακό «Όργανο Χάραξης Δημοτικής Πολιτικής» του δήμου Αλεξάνδρειας, με σκοπό να ενημερωθούν τα μέλη του από τον δήμαρχο για το αποτέλεσμα της συνάντησης με την υφυπουργό κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, σχετικά με τη συγχώνευση του Γυμνασίου Τρικάλων και την υποβάθμιση των Δημοτικών Σχολείων Καμποχωρίου-Βρυσακίου και Καβασίλων, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
   Στη συνεδρίαση συμμετείχαν οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της μειοψηφίας, κ.κ. Χαράλαμπος Γκιόνογλου, Αθανάσιος Τσιάπλας και Χρήστος Αλευράς, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Γιάννης Γκιουρτζής και οι αντιδήμαρχοι κ.κ. Αθανάσιος Κούγκας, Νικόλαος Γκαβαρδίνας, Σάββας Ανδρονίδης, Κώστας Βενιόπουλος και Γρηγόρης Στεργιόπουλος.
   Αρχικά ο δήμαρχος ανέφερε ότι, ενεργώντας στα πλαίσια της εξουσιοδότησης που είχε από το δημοτικό συμβούλιο και το

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Κάλεσμα για εθελοντική δράση προς αποκατάσταση ζημιών και εξωραϊσμό στο εξωκκλήσι της Αγίας Τριάδος στα Τρίκαλα

Σαν συνέχεια των πολλών εθελοντικών δράσεων που παρατηρούνται στα Τρίκαλα, γεγονός που δείχνει την ευαισθησία και την αγάπη των Τρικαλινών για το χωριό τους, με πολύ μεγάλη χαρά πληροφορήθηκα από τον συγχωριανό μας κ. Σταύρο Σιδηρόπουλο ότι επιθυμεί να αναλάβει πρωτοβουλία για αποκατάσταση ζημιών και εξωραϊσμό στο εξωκκλήσι της Αγίας Τριάδος.
   Nα σημειωθεί ότι το εξωκκλήσι κάηκε τον Ιούνιο του 2009 και αφού αποκαταστάθηκε ένα μέρος των ζημιών από τις εισφορές των ενοριτών και πιστών, από τότε το μπροστινό κυρίως μέρος παραμένει σε κακή κατάσταση αλλά και στο εσωτερικό του Ναού λείπουν στασίδια και πολυέλαιοι, γεγονός που κάνει πολύ άσχημη εντύπωση στους επισκέπτες. 
   Ας μη ξεχνάμε ότι σε δύο περίπου μήνες, με την ευκαιρία του εορτασμού της Αγίας Τριάδος, στον χώρο αυτό θα γίνει (όπως κάθε χρόνο) το πανηγύρι, με πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις και πλήθος κόσμου από τα Τρίκαλα και την ευρύτερη περιοχή.

   Μπορείτε να συμμετέχετε σ' αυτή την προσπάθεια προσφέροντας εργασία, οικοδομικά ή άλλα υλικά, ή με οποιονδήποτε τρόπο εσείς επιθυμείτε.
Όσοι θέλουν να προσφέρουν εθελοντικά σ' αυτή την προσπάθεια, να απευθύνονται για πληροφορίες στον κ. Σταύρο Σιδηρόπουλο.   
  
Φυσικά οι ανάγκες στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος και στον περιβάλλοντα χώρο, δε σταματούν στην αποκατάσταση των ζημιών, δεδομένου ότι υπάρχουν ακόμη πολλά που πρέπει να γίνουν και για τα οποία θα ακολουθήσουν ανάλογες εθελοντικές δράσεις.

Μπορούμε να κάνουμε πολλά
με την εθελοντική μας προσφορά.

Δρομολογείται η ανέγερση εργατικών κατοικιών στην Αλεξάνδρεια

Συνάντηση Δημάρχου με την Πρόεδρο του ΟΕΚ στην Αθήνα

Επωφελούμενος της μετάβασής του στην Αθήνα για το θέμα των Σχολείων, ο δήμαρχος Αλεξάνδρειας κ. Φώτης Δημητριάδης επισκέφθηκε την Πέμπτη 24 Μαρτίου τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας και συναντήθηκε με την πρόεδρο του ΟΕΚ κ. Γεωργία Κωτίδου.

Ο δήμαρχος επέδωσε στην πρόεδρο του ΟΕΚ πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για την παραχώρηση ενός δημοτικού οικοπέδου, έκτασης 10,2 στρεμμάτων, που βρίσκεται εντός του οικισμού Βρυσακίου, με σκοπό την ανέγερση εργατικών κατοικιών στο δήμο Αλεξάνδρειας. Το αμέσως προσεχές διάστημα, αφού πρώτα ολοκληρωθούν ορισμένες τυπικές διοικητικές διαδικασίες, αναμένεται να υπογραφεί, μεταξύ του δήμου Αλεξάνδρειας και του ΟΕΚ, η σχετική συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης.

Aπό σήμερα, 28 Μαρτίου, ο δήμος Αλεξάνδρειας σε συνεργασία με τους υπευθύνους του τοπικού Εργατικού Κέντρου ξεκινά την καταγραφή όλων των αστέγων εργαζομένων και δυνητικά δικαιούχων του ΟΕΚ, προκειμένου, όπως συμφωνήθηκε με την Πρόεδρο, ο δήμος Αλεξάνδρειας να προβεί σε παραχώρηση και άλλων οικοπέδων, με σκοπό να καλυφθούν κατά το δυνατόν οι στεγαστικές ανάγκες του συνόλου των δημοτών και κατοίκων της περιοχής για τα επόμενα χρόνια.

Σημειώνεται ότι το εποπτεύων υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ανακοίνωσε πρόσφατα το «ξεπάγωμα» του κατασκευαστικού και μελετητικού προγράμματος του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, που θα αρχίσει να εκτελείται κανονικά με έναρξη των πρώτων δημοπρατήσεων τον Απρίλιο του 2011.

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Σίγουρη θεωρούν στην Αθήνα την συγχώνευση των Νοσοκομείων Βέροιας και Νάουσας

Aλλάζει άρδην ο χάρτης των νοσοκομείων του ΕΣΥ. Οι μελέτες για τις συγχωνεύσεις νοσηλευτικών μονάδων, τη συλλειτουργία τμημάτων, κλινικών και εργαστηρίων, τη μεταφορά νοσοκομείων, την αλλαγή χρήσης ή ακόμη και το κλείσιμο ορισμένων από αυτά, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» στην Αττική, προβλέπεται να «κλείσουν» και να επαναλειτουργήσουν προσφέροντας άλλες υπηρεσίες τα νοσοκομεία: Λοιμωδών Αγίας Βαρβάρας, Παιδοψυχιατρικό Πεντέλης, Σπηλιοπούλειο, Ελπίς, Παμμακάριστος και Αμαλία Φλέμινγκ. Όσον αφορά στις συγχωνεύσεις νοσοκομείων, θα πρέπει να θεωρούνται σίγουρες στην Ηλεία, με τον κύριο όγκο του νοσηλευτικού έργου να μεταφέρεται στην Αχαΐα, στην Αργολίδα, όπου υπάρχουν δύο νοσοκομεία σε απόσταση μόλις 9 χλμ, στο Λασίθι, στην Άρτα, την Πρέβεζα, τις Φιλιάτες και την Ηγουμενίτσα, την Ημαθία, και το Κιλκίς, όπου θα παραμείνει ως έχει το νοσοκομείο Κιλκίς και θα μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας εκείνο της Γουμένισσας.

Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ 26 - 27 Μαρτίου

ΤΡΙΚΑΛΑ  -  ΧΑΡΙΕΣΣΑ   2  -  2
Παρουσία πολύ λίγων φιλάθλων, Τρίκαλα και Χαρίεσσα μοιράστηκαν τους βαθμούς της ισοπαλίας, μετά από ένα μέτριο ποιοτικά παιχνίδι, στο οποίο κυρίαρχο ρόλο έπαιξαν ο πολύ δυνατός αέρας και ο κακός αγωνιστικός χώρος.
Τέσσερεις αγωνιστικές πριν το τέλος του πρωταθλήματος, τα Τρίκαλα έδειξαν ότι δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση, δυσαρεστώντας τους λιγοστούς φιλάθλους τους που βρέθηκαν στο γήπεδο. Βέβαια υπάρχει η ''δικαιολογία'' της έλλειψης στόχων, αλλά στον αθλητισμό αυτό δεν ισχύει. Άλλωστε και η χαρά του παιχνιδιού θα πρέπει να είναι στόχος.
Αντίθετα η Χαρίεσσα, παρά τις απουσίες βασικών της ποδοσφαιριστών, παρουσιάστηκε πολύ μαχητική, δείχνοντας ότι ήθελε πιο πολύ τον αγώνα και ο βαθμός που πήρε ήταν πολύ σημαντικός στη μάχη που δίνει για να αποφύγει τον υποβιβασμό.
Η Χαρίεσσα προηγήθηκε στο σκορ στο 15' με σουτ από πλάγια θέση του Τριανταφυλλίδη και τα Τρίκαλα ισοφάρισαν στο 35' με αυτογκόλ. Στο 2ο ημίχρονο και συγκεκριμένα στο 83' ο Γκίλης με πέναλτυ έδωσε το προβάδισμα στην Χαρίεσσα και στο 90' ο Πρίντζιος με σουτ έκλεισε το σκορ (2-2). Στη  φάση του πέναλτυ αποβλήθηκε ο Κυτούδης των Τρικάλων (ως τελευταίος αμυντικός).
Τρίκαλα: Γεωργιάδης - Μαγγανάρης - Κυτούδης - Μηνούδης Αρ. - Παπαμιχαήλ - Κιρκιλιανίδης - Αθανασιάδης Σ. - Σαλτουρίδης (65' Πρίντζιος) - Αθανασιάδης Ηλ. - Τσερέκας - Καζαντζίδης
Χαρίεσσα: Kατσούγιας - Δάγγας - Κερσενίδης - Δούμος - Χουδαβερδόγλου - Δραγουμάνος - Σταμάτης Θ. - Διτσόλας - Γκίλης - Τριανταφυλλίδης - Σπυρίδης (70' Σταμάτης Αρ.)
Α1 ΕΠΣΗ – 26η αγωνιστική
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι παράγοντες των Τρικάλων Κ. Κασνακίδης και Σ. Φετεινίδης
Μέση - Ένωση Απ. Π. 0-0
Αγ. Γεώργιος – Επισκοπή 0-2
Τρίκαλα – Χαρίεσσα 2-2
Αγ. Βαρβάρα – Καβάσιλα 1-0
Σταυρός – Βεργίνα 1-0
Κορυφή – Κοπανός 1-3
Μελίκη – Π.Α.Ο.Κ. Αλεξ. 2-2
Διαβατός – Κλειδί 2-2
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
1. Π.Α.Ο.Κ. ΑΛΕΞ. 63
2. ΕΝΩΣΗ ΑΠ.Π. 53
3. ΔΙΑΒΑΤΟΣ 50
4. ΜΕΣΗ 48
5. ΤΡΙΚΑΛΑ 42
6. ΣΤΑΥΡΟΣ 39
7. ΜΕΛΙΚΗ 38
8. ΚΑΒΑΣΙΛΑ 36
9. ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ 35
10. ΚΟΠΑΝΟΣ 32
11. ΧΑΡΙΕΣΣΑ 31
12. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ 29
13. ΕΠΙΣΚΟΠΗ 29
14. ΚΛΕΙΔΙ 26
15. ΒΕΡΓΙΝΑ 24
16. ΚΟΡΥΦΗ 0
* Η Ένωση Απ.Π. ξεκίνησε με -2 βαθμούς
** Ο Διαβατός έχει ένα μηδενισμό
*** Από ένα ματς λιγότερο έχουν Μέση, Τρίκαλα, Κοπανός και Διαβατός

Δ’ ΕΘΝΙΚΗ – 27η αγωνιστική
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 
ΛΕΥΚΑΔΙΑ - ΝΑΟΥΣΑ: 0-0
Εθνικός Βατερού – ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ: 4-2
Βατανιακός – ΑΓΚΑΘΙΑ: 2-1

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα γιορτάστηκε η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821 στα Τρίκαλα

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα, κάτω από πολύ καλές καιρικές συνθήκες και υπό το βάρος των εξελίξεων σχετικά με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση του Γυμνασίου Τρικάλων και τη συγχώνευσή του με αυτό της Κορυφής, γιορτάστηκε και φέτος στα Τρίκαλα η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821.
Προηγήθηκε εκκλησιασμός και δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου και ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο των Πεσόντων από τους εκπροσώπους των Τοπικών αρχών, φορέων και συλλόγων. Στη συνέχεια  ο Γυμνασιάρχης κ. Παπούλιας Ελευθέριος εκφώνησε τον πανηγυρικό της ημέρας, ενώ στο τέλος της ομιλίας του έδωσε τον λόγο στην φιλόλογο κ. Καραστογιανίδου Μαρία, η οποία για λογαριασμό του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, έκανε εκτενή αναφορά στο μεγάλο θέμα της επικείμενης κατάργησης του Γυμνασίου, εισπράτοντας το παρατεταμένο χειροκρότημα, κάτι που έδειξε για μια ακόμη φορά τη συνοχή και αποφασιστικότητα όλων στο συγκεκριμένο θέμα. Οι εκδηλώσεις  συνεχίστηκαν με την παρέλαση των μαθητών του Νηπιαγωγείου, Δημοτικού Σχολείου και Γυμνασίου Τρικάλων. Ακολούθησαν χοροί μπροστά στο Δημοτικό Σχολείο από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου και ολοκληρώθηκαν με την καθιερωμένη δεξίωση στο Κοινοτικό Κατάστημα. 

'' Ο εορτασμός της σημερινής Εθνικής Επετείου ας μην περιοριστεί μόνο στην ανανέωση της ιστορικής μας μνήμης, αλλά ας γίνει η πηγή από την οποία θα αντλήσουμε όλοι μας και ιδιαίτερα η νέα γενιά, διδάγματα για το παρόν και το μέλλον του τόπου μας''.

Στεφάνια κατέθεσαν:
1. Τοπ. Κοινότητα Τρικάλων / Κασνακίδης Δήμος 
2. Εθνική  Αντίσταση  /  Κιρκιλιανίδης Ιωάννης 
3. Γυμνάσιο  /  Μαθητές Γυμνασίου 
4. Δημοτικό Σχολείο  /  Μαθητές Δημοτικού 
5. Νηπιαγωγείο / Μαθητής Νηπιαγωγείου 
6. Τ.Ο.Ε.Β.  /  Κυτούδης Μόσχος 
7. Κ.Α.Π.Η.  /  Σωτηρόπουλος Γεώργιος 
8. Σύλλογος ''ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ  ΡΩΜΥΛΙΑ'' /  Παιδιά των χορευτικών τμημάτων 
9. Α.Ο. Μέγας  Αλέξανδρος / Κασνακίδης Κωνσταντίνος
10. Αθλητική  Ακαδημία  /  Αθλητές της Ακαδημίας 
11. Σύλλογος Αιμοδοσίας΄΄ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ''  Τρικάλων  /  Δημητρίου Σωτηρία






























































 

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

25η Μαρτίου 1969

Από τον εορτασμό της Eθνικής επετείου τότε:
Σκηνή από την θεατρική παράσταση που παρουσίασαν οι μαθητές και μαθήτριες της έκτης τάξης (συμμαθητές μου) του Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων, την 25η Μαρτίου του έτους 1969 στη διπλή αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου.
Τότε ο εορτασμός της Εθνικής επετείου περιελάμβανε:
-  Eκκλησιασμό και Δοξολογία
-  Επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων
-  Απαγγελία ποιημάτων από τους μαθητές όλων των τάξεων του Σχολείου στο Κοινοτικό κατάστημα
-  Παρέλαση και δεξίωση
-  Το απόγευμα της ίδιας ημέρας πλήθος κόσμου συγκεντρωνόταν στο Σχολείο, όπου μαθητές και μαθήτριες της 5ης και 6ης τάξης, παρουσίαζαν θεατρική παράσταση (διάλογο) αφιερωμένη στους ήρωες του 21. 
Να σημειωθεί ότι η ίδια θεατρική παράσταση παρουσιαζόταν την προηγούμενη μέρα (24 Μαρτίου) για όλους τους μαθητές του Σχολείου.

Πώς και πότε γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25η Μαρτίου


α) Γιορτάστηκε το 1838 με πρωτοβουλία του Δημάρχου, ενώ η Κυβέρνηση δεν εκπροσωπήθηκε επίσημα.
β) Ο Όθων ήταν αντίθετος να συνδυαστεί η επανάσταση με την εκκλησιαστική γιορτή του Ευαγγελισμού.

γ) Το παλάτι δεν επιθυμούσε έξοδα για γιορτές την εποχή που οι Αγωνιστές δεν είχαν να φάνε.

δ) Το “υπερθέαμα”: εκατοντάδες νέοι με δαδιά ή λαδοφάναρα σχημάτισαν το “εν τούτω Νίκα” στο Λυκαβηττό, ενώ οι θεατές παρακολουθούσαν αποσβολωμένοι.

ε) Λέγεται ότι για την πρώτη γιορτή της 25ης Μαρτίου δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.
Η   25η Μαρτίου, ως ημέρα της εθνικής παλιγγενεσίας, γιορτάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα του 1838 και από τότε καθιερώθηκε με θρησκευτική ευλάβεια σε όλο το πανελλήνιο. Η καθιέρωση της εορτής οφείλεται στην επιμονή και το πείσμα του  Δημάρχου της Αθήνας Δημ. Καλλιφρονά ( 1805 – 1879). Ο Δήμαρχος ήρθε σε ρήξη με τη βαυαρική διοίκηση και συγκεκριμένα με το Υπουργείο των Εσωτερικών το οποίο δεν επιθυμούσε  έξοδα για γιορτές, όταν οι αγωνιστές δεν είχαν να φάνε. Κατά μία άλλη εκδοχή το Παλάτι, μάλλον, δεν επιθυμούσε να συνδέσει την εθνική εορτή με την Ορθοδοξία, για να μη δώσει την ευκαιρία στην Εκκλησία να καπηλευτεί την επανάσταση των Ελλήνων. Τελικά, ο Δήμαρχος θα οργανώσει μόνος του τον εορτασμό και εκ του αποτελέσματος κατάφερε να δώσει  πανηγυρική ατμόσφαιρα, που ευχαρίστησε τους 17.000 Αθηναίους, οι οποίοι κατοικούσαν, τότε, στην πρωτεύουσα. Συγκεκριμένα, σημαιοστόλισε την πόλη και καθάρισε τις (λιγοστές) πλατείες. Ο εορτασμός άρχισε την παραμονή το βράδυ με 21 κανονιοβολισμούς. Και την άλλη μέρα, Παρασκευή πρωί, ανήμερα του Ευαγγελισμού, η Αθήνα ξύπνησε με 21 νέους κανονιοβολισμούς. Αριθμός συμβολικός , που συνδυάζεται με το ’21 της επαναστασης. Άρχισαν, έπειτα, να χτυπούν πανηγυρικά οι καμπάνες των εκκλησιών.
Το πρωί, της 25ης Μαρτίου 1838, εψάλη δοξολογία στον, τότε,  Μητροπολιτικό Ναό της Αγίας Ειρήνης (στην οδό Αιόλου), στην οποία,  και μόνο εκεί, παραβρέθηκε και ο Όθων ντυμένος με την παραδοσιακή φουστανέλα. Το απόγευμα οργανώθηκε από το Δήμο χορός στην πλατεία των παλαιών Ανακτόρων στον οποίο συμμετείχαν όλοι οι νέοι της πόλης ανεξάρτητα από την κοινωνική τους τάξη και τους παρακολούθησαν πολλοί από τους Αγωνιστές του 1821. Τη  νύχτα ο Δήμαρχος, πάντα, φωταγώγησε με λαδοφάναρα τους κεντρικούς δρόμους και την Ακρόπολη.
Τέλος, οι Αθηναίοι έμειναν αποσβολωμένοι από το υπερθέαμα, όταν αντίκρισαν στο Λυκαβηττό φαναράκια που τα κρατούσαν νεολαίοι της εποχής και σχημάτιζαν ένα τεράστιο  φωτεινό σταυρό με τις λέξεις «Εν τούτω Νίκα». Έτσι, το 1838 γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25 Μαρτίου, ως μέρα μνήμης των Ελλήνων Αγωνιστών του 1821. Και τούτη η γιορτή έγινε με γκρίνια, με διαφωνίες και με πλουσιοπάροχη μεγαλοπρέπεια (ενώ χρήματα δεν υπήρχαν), κατά την πατροπαράδοτη συνήθεια μας. Οι κακές γλώσσες λένε ότι για τη γιορτή ετούτη δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.

24grammata.com

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΛΑΜΠΑΔΕΣ 2011 ΑΠΟ ΤΑ "ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ"

Ο Φιλανθρωπικός μη Κερδοσκοπικός Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΑμΕΑ Ν. Ημαθίας και το κέντρο « Τα παιδιά της Άνοιξης », ενόψει της έλευσης του Πάσχα, ετοιμάζει λαμπάδες. Οι λαμπάδες κατασκευάζονται στα εργαστήρια που λειτουργούν στο χώρο των «Παιδιών της Άνοιξης» και διατίθενται προς πώληση, με σκοπό να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες του κέντρου.
Τα είδη και φέτος, θα διατεθούν αποκλειστικά από φορείς του κέντρου «Τα παιδιά της Άνοιξης », οι οποίοι θα φέρουν βεβαίωση με σφραγίδα του κέντρου. Σας γνωστοποιούμε ότι κανείς άλλος – πλην των εργαζομένων στο κέντρο – δεν έχει εξουσιοδότηση να διακινεί και να πωλεί προϊόντα. Σε περίπτωση που οποιοσδήποτε σας προσεγγίσει χρησιμοποιώντας την επωνυμία του κέντρου, παρακαλoύμε  επικοινωνήστε για διευκρίνιση στο Τηλ. 23330 27212.
Ευχαριστούμε για την συμπαράστασή σας στο έργο του Συλλόγου.
Τα  έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για τη στήριξη του κέντρου'' Τα Παιδιά της Άνοιξης ''

Καταβολή αποζημιώσεων σε βαμβακοπαραγωγούς

Καταβολή αποζημιώσεων σε βαμβακοπαραγωγούς

Αποτέλεσμα συμφωνίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς είναι οι ελάχιστες αποδόσεις καλλιέργειας για τη συνδεδεμένη ενίσχυση βάμβακος. Τη διαβεβαίωση αυτή δίνει με έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκανδαλίδης, με αφορμή ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ , Αικατερίνης Περλεπέ Σηφουνάκη.
   Βασικότερη προϋπόθεση για τη χορήγηση της συνδεδεμένης ενίσχυσης είναι η συγκομιδή ποσότητας βαμβακιού, ίσης τουλάχιστον με εκείνη που αντιστοιχεί στην ελάχιστη στρεμματική απόδοση της καλλιεργητικής ζώνης στην οποία εντάσσονται τα δηλωθέντα αγροτεμάχια.

   Όπως, λοιπόν, σημειώνει ο κ. Σκανδαλίδης, οι ελάχιστες αποδόσεις είχαν συμφωνηθεί πριν από την έκδοση της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης του υπουργείου με φορείς που εμπλέκονται στο προϊόν, όπως η Διακλαδική Βάμβακος, η ΠΑΣΕΓΕΣ, η ΓΕΣΑΣΕ και το ΚΕΣΠΥ.

   Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων διευκρινίζει , ωστόσο, ότι για τις περιπτώσεις που λόγω ανωτέρας βίας (βροχοπτώσεις, πράσινο σκουλήκι, ξηρασία κλπ), ο παραγωγός δεν συγκόμισε την απαιτούμενη ελάχιστη στρεμματική απόδοση και εφόσον έχει αποζημιωθεί μέσω του ΕΛΓΑ, λαμβάνονται υπόψη οι ποσότητες σύσπορου βαμβακιού που εκτιμήθηκαν ως ζημίες από τους ελεγκτές του ΕΛΓΑ.

   Με το έγγραφο του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, γίνεται, επίσης, γνωστό ότι οι καλλιέργειες βάμβακος που ζημιώθηκαν (βροχοπτώσεις κλπ), θα ενταχθούν από τον ΕΛΓΑ στα γενικότερα μέτρα αντιμετώπισης των ζημιών που παρουσίασε η καλλιέργεια βάμβακος το έτος 2010. Ήδη ο ΕΛΓΑ διενεργεί, μέσω των Περιφερειακών Υποκαταστημάτων του, ελέγχους για τον εντοπισμό των καλλιεργειών που παρέμειναν ασυγκόμιστες.

   Το έγγραφο του υπουργού διαβιβάστηκε στη Βουλή, μετά από ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Αικατερίνης Περλεπέ Σηφουνάκη, η οποία επισημαίνει ότι «στην περιοχή Μαντουδίου της Εύβοιας οι βαμβακοπαραγωγοί που επλήγησαν από πράσινο σκουλήκι στις καλλιέργειες τους, δεν γνωρίζουν πως και σε ποιο ύψος θα καλυφθούν οι ζημίες που υπέστησαν».

   Δεδομένου ότι οι ζημίες έχουν δηλωθεί και στον ΕΛΓΑ, και επειδή υπάρχουν πολλοί αγρότες που δεν έχουν παραδώσει βαμβάκι πάνω από το όριο των 200 κιλών και κινδυνεύουν να χάσουν τη συνδεδεμένη επιδότηση, η βουλευτής είχε καλέσει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να αποσαφηνίσει πότε, πως και σε ποιο ύψος θα δοθούν οι αποζημιώσεις και οι ενισχύσεις στους βαμβακοπαραγωγούς, η παραγωγή των οποίων υπέστη ζημίες από το πράσινο σκουλήκι.
Από: newsbeast.gr 

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

 Γράφει η Μαρία Κιρκιλιανίδου

Η είσοδος και  εγκατάσταση στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες μεγάλου αριθμού παλιννοστούντων και μεταναστών τροφοδότησε τα ελληνικά σχολεία με χιλιάδες νέους μαθητές. Τα παιδιά των μεταναστών αποτελούν πλέον σημαντικό κομμάτι του μαθητικού πληθυσμού και των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων. Η παρουσία αυτή δημιούργησε νέα δεδομένα στον εκπαιδευτικό χώρο και αποτέλεσε τη βάση μιας επιστημονικής συζήτησης που αφορά κυρίως στην εκπαίδευση των μεταναστών και σχετίζεται με γενικότερα κοινωνικά και εκπαιδευτικά ζητήματα.
Οι χώρες της Ευρώπης  προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα μοντέλο ενσωμάτωσης αλλοδαπών μαθητών (διαπολιτισμικής εκπαίδευσης) που να παραμένει πιστό στις αρχές της δημοκρατίας αλλά ταυτόχρονα να βοηθά και τους πολίτες να εξελιχθούν ως προσωπικότητες στα πλαίσια μιας σύγχρονης κοινωνίας.
 Σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες οι εκπαιδευτικοί «ωθούνται» στο να υιοθετήσουν μια πολυπολιτισμική ματιά και να αξιοποιήσουν τη διαφορετικότητα.
 O ρόλος της διαπολιτισμικής αγωγής και εκπαίδευσης είναι καθοριστικός και πολυδιάστατος. Ειδικότερα, καλλιεργεί ένα κλίμα γενικής παιδείας και αξιοποιεί τους διάφορους πολιτισμούς, όσο δύσκολο και χρονοβόρο έργο κι αν είναι αυτό. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση επιδιώκει να εμποδίσει το σχηματισμό στερεοτύπων και προκαταλήψεων απέναντι σε πρόσωπα και πολιτισμούς και να υπερβεί κάθε μορφής εθνοκεντρική αντιμετώπιση. Συνεπώς η εκπαιδευτική διαδικασία δίνει αξία στα ανθρώπινα δικαιώματα προωθώντας την κατανόηση και τη συνεργασία μεταξύ των λαών που έχουν μια κοινή αντίληψη για την πρόοδο και την ειρήνη.
Επίσης, θα πρέπει οι αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης να διαποτίζουν όλο το εύρος των μαθημάτων, καθώς επίσης θα πρέπει να προσδιορίζουν και το χαρακτήρα του εκπαιδευτικού ιδρύματος. Κατά συνέπεια όλες οι εκπαιδευτικές και μη δραστηριότητες του σχολείου και των εκπαιδευτικών θα πρέπει να έχουν χαρακτήρα και ύφος διαπολιτισμικό.

Σε αυτό το πλαίσιο ένα σύγχρονο σχολείο ακολουθεί μια τακτική αποδοχής κάθε τύπου φυλετικής συμπεριφοράς, καταπολέμησης κάθε είδους ρατσισμού και περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του τον πολιτισμό και την κουλτούρα κάθε μαθητή.
Μέσα από την αποδοχή των βασικών αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, το σχολείο οφείλει να προσπαθήσει ώστε να  φέρει τους μαθητές πιο κοντά στον «διαπολιτισμικό τρόπο σκέψης» και στην αποδοχή του άλλου χωρίς φόβο και δεύτερες σκέψεις. 
Βέβαια η υιοθέτηση ενός διαπολιτισμικού μοντέλου δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο την εκπαίδευση αλλά φαίνεται πως έχει να κάνει και με τις πολιτικές αποφάσεις ενός κράτους, μιας κυβέρνησης, οι οποίες με τη σειρά τους επηρεάζουν και καθορίζουν την εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών.

                                                         ΜΑΡΙΑ ΚΙΡΚΙΛΙΑΝΙΔΟΥ
                                                                 Εκπαιδευτικός