Κατά τις τελευταίες κρίσεις στελεχών Α/θμιας Εκπαίδευσης επιλέχθηκε και τοποθετήθηκε ως Διευθυντής στο 89ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (Βασιλίσσης Όλγας και Νικολάου Μάνου) ο συγχωριανός μας Βασίλης Κουίδης του Δημητρίου.
H πορεία του στο χώρο της εκπαίδευσης ξεκίνησε λίγα χρόνια πριν, το 1992 όταν και διορίστηκε ως μόνιμος εκπαιδευτικός του κλάδου του. Τα χρόνια που ακολούθησαν, η εμπλοκή του στη διδακτική διαδικασία αποτέλεσε μια ομολογουμένως πλούσια και πολύτιμη εμπειρία τόσο σε παιδαγωγικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.
Η επαφή με γονείς και μαθητές διαφορετικών ηλικιακών και κοινωνικών ομάδων ανακίνησε διεργασίες και αποτέλεσε πρόκληση ώστε να μπορέσει τελικά να ανταποκριθεί με αφοσίωση και αποτελεσματικότητα στο έργο που καλείται ο κάθε εκπαιδευτικός να επιτελέσει.
Οι διαρκείς επαναδιαπραγματεύσεις, ο προβληματισμός, η δοκιμή και ο πειραματισμός σε συνδυασμό με τη συνεχή του ανάγκη για γνώσεις και εμπλουτισμό των τεχνικών διδασκαλίας και διαπαιδαγώγησης, στο πέρασμα του χρόνου, συνέθεσαν ουσιαστικά το σημερινό διδακτικό του προφίλ και του χάρισαν εμπειρίες σημαντικές. Η εργασία του και η επαφή του με μαθητές/τριες με διαφορετική καταγωγή, θρησκεία και κοινωνικοοικονομική προέλευση (ειδικά η εργασία του ως εκπαιδευτής στο πρόγραμμα Διαπολιτισμικής Εκπαιδευτικής Στήριξης του Ε.Ι.Ν. των παλιννοστούντων στην Ξάνθη, με μουσουλμάνους τσιγγάνους στο Δροσερό Ξάνθης και στο ορεινό πομακοχώρι Πάχνη της Ξάνθης) αποτέλεσε το ερέθισμα για την ουσιαστική ενασχόλησή του με ομάδες που είναι στο περιθώριο.
Στα πλαίσια των συνεχώς αυξανόμενων και επαναπροσδιοριζόμενων εκπαιδευτικών και διδακτικών του προτεραιοτήτων, συνέχισε τις σπουδές του σε ανώτερο επίπεδο, επιδίωξε την εμπλοκή του σε επιμορφωτικά προγράμματα ενηλίκων - τόσο από τη μεριά του εκπαιδευόμενου όσο και του εκπαιδευτή - συμμετείχε σε συνέδρια και ημερίδες και παρουσίασε συγγραφικό έργο ως αποτέλεσμα των προσπαθειών του. Παράλληλα, η δραστηριοποίησή του σε κοινωνικό επίπεδο ως μέλος συμβουλίων και συλλόγων καθώς και η εμπειρία που αποκόμισε από την τριετή θητεία ως διευθυντής στο 6/θ Δημ. Σχ. Γενισέας Ξάνθης, τον βοήθησαν να καλλιεργήσει οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες αλλά και να αναπτύξει περαιτέρω αίσθημα ευθύνης, αλληλεγγύης και δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και διαπραγματεύσεων με τους συνανθρώπους του και τους συναδέλφους του.
Το σημαντικότερο κέρδος όλων αυτών των ενασχολήσεων, κατά την εκτίμηση του, δεν ήταν η συγκρότηση ενός πολυσύνθετου βιογραφικού που σε κάποιο επίπεδο μπορεί να συμβάλλει στην επαγγελματική του εξέλιξη, όσο η προσωπική του ανάπτυξη πρωτίστως ως επιστήμονα, γονέα και αναμφισβήτητα ως άνθρωπο.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Ο Βασίλης Κουίδης γεννήθηκε το 1966, είναι έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών.
H πορεία του στο χώρο της εκπαίδευσης ξεκίνησε λίγα χρόνια πριν, το 1992 όταν και διορίστηκε ως μόνιμος εκπαιδευτικός του κλάδου του. Τα χρόνια που ακολούθησαν, η εμπλοκή του στη διδακτική διαδικασία αποτέλεσε μια ομολογουμένως πλούσια και πολύτιμη εμπειρία τόσο σε παιδαγωγικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.
Η επαφή με γονείς και μαθητές διαφορετικών ηλικιακών και κοινωνικών ομάδων ανακίνησε διεργασίες και αποτέλεσε πρόκληση ώστε να μπορέσει τελικά να ανταποκριθεί με αφοσίωση και αποτελεσματικότητα στο έργο που καλείται ο κάθε εκπαιδευτικός να επιτελέσει.
Οι διαρκείς επαναδιαπραγματεύσεις, ο προβληματισμός, η δοκιμή και ο πειραματισμός σε συνδυασμό με τη συνεχή του ανάγκη για γνώσεις και εμπλουτισμό των τεχνικών διδασκαλίας και διαπαιδαγώγησης, στο πέρασμα του χρόνου, συνέθεσαν ουσιαστικά το σημερινό διδακτικό του προφίλ και του χάρισαν εμπειρίες σημαντικές. Η εργασία του και η επαφή του με μαθητές/τριες με διαφορετική καταγωγή, θρησκεία και κοινωνικοοικονομική προέλευση (ειδικά η εργασία του ως εκπαιδευτής στο πρόγραμμα Διαπολιτισμικής Εκπαιδευτικής Στήριξης του Ε.Ι.Ν. των παλιννοστούντων στην Ξάνθη, με μουσουλμάνους τσιγγάνους στο Δροσερό Ξάνθης και στο ορεινό πομακοχώρι Πάχνη της Ξάνθης) αποτέλεσε το ερέθισμα για την ουσιαστική ενασχόλησή του με ομάδες που είναι στο περιθώριο.
Στα πλαίσια των συνεχώς αυξανόμενων και επαναπροσδιοριζόμενων εκπαιδευτικών και διδακτικών του προτεραιοτήτων, συνέχισε τις σπουδές του σε ανώτερο επίπεδο, επιδίωξε την εμπλοκή του σε επιμορφωτικά προγράμματα ενηλίκων - τόσο από τη μεριά του εκπαιδευόμενου όσο και του εκπαιδευτή - συμμετείχε σε συνέδρια και ημερίδες και παρουσίασε συγγραφικό έργο ως αποτέλεσμα των προσπαθειών του. Παράλληλα, η δραστηριοποίησή του σε κοινωνικό επίπεδο ως μέλος συμβουλίων και συλλόγων καθώς και η εμπειρία που αποκόμισε από την τριετή θητεία ως διευθυντής στο 6/θ Δημ. Σχ. Γενισέας Ξάνθης, τον βοήθησαν να καλλιεργήσει οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες αλλά και να αναπτύξει περαιτέρω αίσθημα ευθύνης, αλληλεγγύης και δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και διαπραγματεύσεων με τους συνανθρώπους του και τους συναδέλφους του.
Το σημαντικότερο κέρδος όλων αυτών των ενασχολήσεων, κατά την εκτίμηση του, δεν ήταν η συγκρότηση ενός πολυσύνθετου βιογραφικού που σε κάποιο επίπεδο μπορεί να συμβάλλει στην επαγγελματική του εξέλιξη, όσο η προσωπική του ανάπτυξη πρωτίστως ως επιστήμονα, γονέα και αναμφισβήτητα ως άνθρωπο.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
1. ΣΠΟΥΔΕΣ
2009 Δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών στην κατεύθυνση Κοινωνικός Αποκλεισμός και Εκπαίδευση από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.
2006 Δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης στη Γενική Αγωγή από το Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ».
2005 Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
1985 Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λάρισας.
3. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
2006-2010 1ο και 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ.
2007 Επιμορφωτής στο πρόγραμμα «Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα νέα διδακτικά πακέτα».
2002-2004 6/θ Μειονοτικό Σχολείο Πάχνης Ξάνθης.
2001-2002 16ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης (Δροσερό Ξάνθης).
1998-2004 Δάσκαλος σε Δημοτικά σχολεία του νομού Ξάνθης
1998 – 2001 Διευθυντής στο 6/θ Δημοτικό Σχολείο Γενισέας Ξάνθης.
1992 Διορισμός στην Α/θμια Εκπαίδευση.
1989-1992 Αναπληρωτής σε Δημοτικά σχολεία του Νομού Ημαθίας.
4. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ – ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
2003 Παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου 48 ωρών με τίτλο: «Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών στην εκπαίδευση» στο πλαίσιο του έργου της Κοινωνίας της πληροφορίας.
2000 Παρακολούθηση προαιρετικού επιμορφωτικού σεμιναρίου 36 ωρών με τίτλο: «Διδασκαλία του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής».
1998 Παρακολούθηση επιμορφωτικού προγράμματος 12 ωρών με τίτλο:« Ολοήμερο Δημοτικό σχολείο-Σχολείο Διευρυμένου Ωραρίου».
1997 Παρακολούθηση προαιρετικού επιμορφωτικού προγράμματος 40 ωρών με θέμα:«Η διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας στο δημοτικό Σχολείο».
1992 Παρακολούθηση τριήμερου σεμιναρίου εισαγωγικής επιμόρφωσης για νεοδιόριστους στη Ρόδο.
5. ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
2008 Εισήγηση με τίτλο «Συγκρητική ανάλυση στα αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Α.Π. (1982 – 84) και ΔΕΠΠΣ – ΑΠΣ (2001), ως προς την ιδεολογία, στα μαθήματα: γλώσσα, θρησκευτικά, ιστορία, κοινωνική και πολιτική αγωγή, μελέτη Περιβάλλοντος» στη Διημερίδα «Παρουσίαση Ερευνητικών Εργασιών Αποφοίτων 2005, 2006 και 2007», που διοργάνωσε το Διδασκαλείο Θεσσαλονίκης «Δημήτρης Γληνός» (24 – 25/05/2008).
2007 Προγραμματισμένη παρέμβαση με τίτλο: « Το νέο βιβλίο Μαθηματικών της Γ΄ τάξης» στην ημερίδα ‘‘Τα νέα βιβλία του δημοτικού σχολείου: θεωρία και πράξη’’ που διοργάνωσε το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, του Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και το Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης του Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ. «Δημ. Γληνός» σε συνεργασία με την 7η Περιφέρεια Π.Ε. της Σχολικής Συμβούλου Ευαγγελία Κανταρτζή. (09-06-2007).
2006 Εισήγηση με τίτλο: «Η έρευνα δράσης στη διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας στη μειονοτική εκπαίδευση» στο Διεθνές Συνέδριο ‘‘Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Έρευνα, Διδασκαλία και Εκμάθησή της’’ που διοργάνωσε η Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (12-05-2006).
2005 Παρέμβαση με τίτλο: « Ο δάσκαλος στο μειονοτικό Δημοτικό σχολείο –
Η περίπτωση των πομακόφωνων της ορεινής Ξάνθης» στην ημερίδα «Τα χαρακτηριστικά και ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην σημερινή ελληνική εκπαίδευση» που διοργάνωσε το Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης του Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ. «Δημ. Γληνός» (25-05-2005).
2002 Εισήγηση με τίτλο: «Η μικρή Μουτλού γνωρίζει την ευτυχία μέσα από τη γνώση – Μουσουλμάνοι αθίγγανοι Ξάνθης» στο 2ο Συνέδριο ‘‘Εκπαίδευση Γλωσσικών Μειονοτήτων:Εκπαιδευτικοί μιλούν σε εκπαιδευτικούς για τις εμπειρίες τους’’ που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
6. ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
2009 «Η Έρευνα – Δράσης στην εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης, μειονοτική εκπαίδευση», πρακτικά Πανελληνίου συνεδρίου Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας (ως πρώτης/μητρικής, δεύτερης/ξένης), Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Νηπιαγωγών.
2008 «Συγκριτική ανάλυση στα αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Α.Π. (1982 – 84) και ΔΕΠΠΣ – ΑΠΣ (2001), ως προς την ιδεολογία, στα μαθήματα: γλώσσα, θρησκευτικά,ιστορία,κοινωνική και πολιτική αγωγή, μελέτη Περιβάλλοντος» στο «Περιλήψεις ερευνητικών προγραμμάτων», τόμος 8ος, σσ. 55 – 96, (Θεσσαλονίκη: ΧΑΡΙΣ Ε.Π.Ε.).
2006 «Ο μύθος της ισότητας ευκαιριών στην εκπαίδευση», Ρόπτρο, τ.χ. 16, σ.σ. 10-12.
2006 «Στάσεις και αντιλήψεις Χριστιανών εκπαιδευτικών για το θεσμό της Μειονοτικής Εκπαίδευσης στη Δυτική Θράκη» στο Καψάλης, Γ., Κατσίκης, Α., (Επιμ.), Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας, πρακτικά συνεδρίου, Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (17-05-2007), σσ. 1124 - 1130.
2003 «Η μικρή Μουτλού γνωρίζει την ευτυχία μέσα από τη γνώση – Μουσουλμάνοι - αθίγγανοι Ξάνθης» στο Τρέσσου, E., Μητακίδου, Σ., (Επιμ.), Εκπαιδευτικοί μιλούν σε εκπαιδευτικούς για τις εμπειρίες τους, Εκπαίδευση γλωσσικών μειονοτήτων, πρακτικά συνεδρίου, τόμος 1ος, σσ. 544-559, (Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής).
7. ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
2006 Μέλος του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του ΠΤΔΕ – ΑΠΘ.
2006 Συμμετοχή στην οργανωτική επιτροπή συνεδρίου, με θέμα «Τοπική Εκπαιδευτική Ιστορία: Δάσκαλοι και δασκάλες μιλούν για την ιστορία των σχολείων τους» που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Διδασκαλείο «Δημήτρης Γληνός»
2005 Συμμετοχή στην οργανωτική επιτροπή συνεδρίου, με θέμα «Ζητήματα Ιστορίας και Ιστοριογραφίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης»,που οργανώθηκε από το Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ σε συνεργασία με το Διδασκαλείο «Δημήτρης Γληνός».
2005 Αιρετό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου Μετεκπαιδευομένων στο Δδασκαλείο «Δημήτρης Γληνός».
2000 Συμμετοχή στην 9η Μαθητική Θεατρική Συνάντηση Συκεών όπου με την ΣΤ΄ τάξη του10ου Δημοτικού Σχολείου Συκεών ανεβάσαμε την παράσταση «Το όνειρο του σκιάχτρου».
2000 Συμμετοχή με το 6/θ Μειονοτικό Σχολείο Πάχνης στην υλοποίηση του προγράμματος Comenius με θέμα εργασίας «Ο χρόνος δεν κυλάει το ίδιο γρήγορα για όλους».
Συγχαρητήρια και καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου