Επισκέφτηκα την Δευτέρα το μεσημέρι τον Διευθυντή του Γυμνασίου Τρικάλων κ. Καφτεράνη και έθεσα υπ' όψιν του διάφορα θέματα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και οφείλω να ομολογήσω ότι έλαβα πλήρης και ολοκληρωμένες απαντήσεις, με τις οποίες μπορεί κάποιος να συμφωνεί και άλλος όχι, όμως σίγουρα έχουν βάση λογικής.
Ο Διευθυντής με ξενάγησε στο Σχολείο και οφείλω να δηλώσω ότι:
Ο χώρος γύρω από το Σχολείο τεράστιος, η δενδροφύτευση έχει ολοκληρωθεί και σε λίγο καιρό ένας όμορφος συνδυασμός πράσινου και δένδρων θα κοσμεί το Σχολείο μας.
Η γενική εικόνα είναι ότι πρόκειται για ένα όμορφο, καλαίσθητο και λειτουργικό Σχολείο, που είναι για την περιοχή μας στολίδι.
Ο Διευθυντής επιπρόσθετα με ενημέρωσε ότι υπάρχει επάρκεια καυσίμων και υλικών και άριστη συνεργασία με την Δημοτική Αρχή.
Και φυσικά απαντώντας σε ερώτηση, επιβεβαίωσε ότι στο Γυμνάσιό μας λειτουργούν τρία τμήματα ενηλίκων.
Αναφερόμενος στο θέμα που συζητείται σχετικά με το εάν θα έπρεπε να προχωρήσουν κάποιες συγχωνεύσεις, δήλωσε ότι αυτό δεν αφορά το Γυμνάσιο Τρικάλων διότι:
Μου δήλωσε ότι μόνο σε δύο περιπτώσεις τοποθετούνται τέτοιες πλάκες, όταν πρόκειται για Εθνικούς Ήρωες ή όταν πρόκειται για Ευεργέτες. Σε κάθε άλλη περίπτωση πρόκειται για ακούσια υπερβολή. Σημείωσε ότι τιμά απεριόριστα τα πρόσωπα, του αναφερόμενου Δημάρχου και του Νομάρχη, όμως το έργο αυτό οφείλεται στην δραστηριοποίηση τοπικών και στην χρηματοδότηση των Ελλήνων φορολογουμένων πολιτών.
Η άποψη αυτή με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, είναι λογική, απλή και σε σωστή κατεύθυνση.
Τέλος, μου δήλωσε σοβαρός βαδίζοντας προς την έξοδο, ότι το σχολείο αποκτά δύο νέες ψυχές, αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής κοινωνίας. Πίστεψα ότι επρόκειτο για νέους μαθητές ή εκπαιδευτικούς και με εξέπληξε λέγοντας ότι μιλά για δύο μικρά σκυλάκια που θα ζουν πλέον στο χώρο του σχολείου, με την ευγενή φροντίδα των δύο κυριών, της κ. Tασούλας Κασνακίδου-Παπαμιχαήλ και της υπεύθυνης υπαλλήλου για την καθαριότητα του σχολείου μας κ. Αναστασίας Μπανάτη-Μηνούδη.
Ο Διευθυντής με ξενάγησε στο Σχολείο και οφείλω να δηλώσω ότι:
Πρόκειται για ένα πεντακάθαρο, όμορφα βαμμένο και σύγχρονο κτίριο. Τους τοίχους κοσμούν έργα τέχνης που ζωγράφισε η καθηγήτρια καλλιτεχνικών κ. Κούπα Κατερίνα, η οποία σημειωτέον εργάστηκε για το σκοπό αυτό ακόμη και σε ημέρες που το Σχολείο ήταν για τους μαθητές κλειστό.
Οι αίθουσες ήταν καθαρές, περιποιημένες και με επαρκή εξοπλισμό. Ο Σύλλογος των καθηγητών με ευγένεια και δουλειά επιτυγχάνει ώστε οι γονείς να εξυπηρετούνται άμεσα χωρίς να επηρεάζετε η ομαλή ροή των μαθημάτων.
Ο χώρος γύρω από το Σχολείο τεράστιος, η δενδροφύτευση έχει ολοκληρωθεί και σε λίγο καιρό ένας όμορφος συνδυασμός πράσινου και δένδρων θα κοσμεί το Σχολείο μας.
Η γενική εικόνα είναι ότι πρόκειται για ένα όμορφο, καλαίσθητο και λειτουργικό Σχολείο, που είναι για την περιοχή μας στολίδι.
Ο Διευθυντής επιπρόσθετα με ενημέρωσε ότι υπάρχει επάρκεια καυσίμων και υλικών και άριστη συνεργασία με την Δημοτική Αρχή.
Και φυσικά απαντώντας σε ερώτηση, επιβεβαίωσε ότι στο Γυμνάσιό μας λειτουργούν τρία τμήματα ενηλίκων.
- Το πρώτο φιλοξενεί ενήλικες που επιθυμούν να μάθουν Αγγλικά.
- Το δεύτερο φιλοξενεί αυτούς που θα ήθελαν να γνωρίσουν και να εμβαθύνουν στον κόσμο της πληροφορικής και
- Το τρίτο ασχολείται με την αναζήτηση στον χώρο της ζωγραφικής.
Αναφερόμενος στο θέμα που συζητείται σχετικά με το εάν θα έπρεπε να προχωρήσουν κάποιες συγχωνεύσεις, δήλωσε ότι αυτό δεν αφορά το Γυμνάσιο Τρικάλων διότι:
- Είναι ένα υπερσύγχρονο κτίριο που μπορεί να φιλοξενήσει τόσους μαθητές όσοι είναι και οι μαθητές της περιοχής Τρικάλων, δηλαδή περίπου 120 παιδιά.
- Η οικονομική επιβάρυνση από τη λειτουργία του είναι μικρότερη από τα χρήματα που θα απαιτούνταν για την μεταφορά των μαθητών σε γειτονικά Σχολεία.
- Το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι πλήρους απασχόλησης και εάν μεταφέρονταν οι μαθητές, θα έπρεπε απλώς να μεταφερθούν και αυτοί στο νέο Σχολείο.
- Και βέβαια ξεκίνησε και θα διευρυνθεί η παρέμβαση του Σχολείου στο μορφωτικό πεδίο της Τοπικής κοινωνίας, με τμήματα ενηλίκων, σε μια προσπάθεια υλοποίησης της δια βίου μάθησης.
Ισχυρά επιχειρήματα που με βάση την λογική, βγάζουν εκτός συζητήσεων το Γυμνάσιό μας.
Ρώτησα τον Διευθυντή για ένα θέμα που απασχόλησε την τοπική κοινωνία και αφορά στην ανάρτηση ή μη των εικόνων στις σχολικές αίθουσες.
Χαμογέλασε και μου εξήγησε ότι το σχολείο είναι κοσμικό και όχι εκκλησιαστικό. Φοιτούν μαθητές και άλλου θρησκεύματος και οφείλει να κρατήσει ίσες αποστάσεις, προσφέροντας παιδεία και όχι προσηλυτισμό. Αναφέρθηκε στο ρόλο της εκκλησίας τον οποίο χαρακτήρισε σημαντικό, αλλά που αφορά τη σωτηρία της ψυχής και την στήριξη των αδυνάτων. Το σχολείο, τόνισε, είναι αλληλέγγυο σε ενέργειες τέτοιας κατεύθυνσης, αλλά το περιεχόμενό του και ο στόχος του είναι να δώσει τα εφόδια εκείνα που απαιτούνται, ώστε ο αυριανός ελεύθερος πολίτης, κάνοντας χρήση αυτών των γνώσεων και χρησιμοποιώντας και τις προσωπικές του σταθερές, να κάνει τις επιλογές του, θρησκευτικές, πολιτικές ή άλλες. Οτιδήποτε άλλο θα ήταν βίαιη απόπειρα καθοδήγησης και ένταξης και όχι ελεύθερη επιλογή.
Στις μέρες μας ένα μας έμεινε, το να μπορούμε ελεύθερα να επιλέγουμε τις βασικές κατευθύνσεις της ζωής μας, απόγονοι αυτών που πρώτοι μίλησαν για Δημοκρατία.
Ρώτησα επίσης για την επικάλυψη μιας πλακέτας που έγραφε τα ονόματα πολιτικών παραγόντων, επί ημερών των οποίων εγκαινιάστηκε το κτίριο.
Ρώτησα επίσης για την επικάλυψη μιας πλακέτας που έγραφε τα ονόματα πολιτικών παραγόντων, επί ημερών των οποίων εγκαινιάστηκε το κτίριο.
Η άποψη αυτή με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, είναι λογική, απλή και σε σωστή κατεύθυνση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου