Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

"Όταν οι selfies δημιουργούν φαινόμενα έπαρσης και χαμηλής αυτοεκτίμησης" (Γράφει η Αννίτα Τερζίδου)

Η μάστιγα των ......selfies
Facebook: το μεγαλύτερο μέσον κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό που έκανε την αυλή μας παγκόσμια γειτονιά. Αυτό που μετέτρεψε το απλό κοτσομπολιό σε παγκοσμίων διαστάσεων κοτσομπολιό. Αυτό που μπορείς και ψωνίζεις(!) εραστές/συντρόφους/χωρισμούς και διαζύγια Είναι ωστόσο απορίας άξιος ο τεράστιος όγκος φωτογραφιών που βγαίνουμε καθημερινά απαθανατίζοντας τις στιγμές μας ή πολύ περισσότερο απαθανατίζοντας και εκθειάζοντας τον ίδιο μας τον εαυτό. Το παραμυθένιο «καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, ποια είναι η πιο όμορφη!;» βρίσκει πλέον πρόσφορο έδαφος σε μια ολοένα και πιο αυξανόμενη έπαρση που στηρίζεται σε ένα κάρο «αρέσκω» (=like). Φιλτραρισμένες και επεξεργασμένες φωτογραφίες που δεν αποτυπώνουν τόσο το ποιος πραγματικά είμαι αλλά αυτό που θα ήθελα να είμαι, μήπως προκαλούνε τις περισσότερες φορές μια λανθασμένη αντίληψη για την πραγματικότητα; Το άτομο τελικώς κοιτώντας τον εαυτό του στον πραγματικό καθρέφτη, μήπως βλέπει τον ευσεβή του πόθο; Fakeituntilyoubecomeit.!. Η έπαρση αυτή φανερώνεται καθημερινά. Στις συμπεριφορές μας ως προς τους άλλους, στις σχέσεις μας , στη δουλειά μας. Κι όλα αυτά εξαιτίας μιας ψευτοεικόνας. Μιας αναπαραγωγής του μυθικού εαυτού μας, μιας συνεχούς αυτοπροβολής που αναζητά επιβεβαίωση από μερικά like.
Από την άλλη μεριά η σύγκριση με την εικόνα άλλων ανθρώπων προκαλεί συναισθήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης όπου τις περισσότερες φορές οι εικόνες των άλλων δεν είναι και ο πραγματικός τους εαυτός. Είμαι άσχημος-η; είμαι χοντρός-η; και κανείς δεν ασχολείται με το αν είμαι έξυπνος ή όχι, μορφωμένος ή όχι.....παρά μόνο ενδιαφέρει η εικόνα μου. Στον βωμό της θυσιάζεται κάθε λογής προσωπικότητα. Από την πιο πολυτάλαντη μέχρι την πιο ρηχή. Οι ζωές ακόμη των όμορφων ανθρώπων, μοιάζουν τόσο παραμυθένιες και μαγικές... Πίσω από αυτές τις επίπλαστες ζωές ίσως κρύβεται κάτι άλλο....πολλές φορές κόπος και άλλες πόνος.. Πολλές φορές παρανομία και άλλες βιαιοπραγία.. 
Εξάλλου η πραγματική ευτυχία δεν αυτοπροβάλλεται καθημερινά για να μας πείσει! Γιατί πολύ απλά δεν έχει την ανάγκη να μας πείσει!.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: